FAQ

Meest gestelde vragen

Wil je een taart of iets anders lekkers bij ons bestellen en benieuwd hoe wij te werk gaan? Op deze pagina vind je de meest gestelde vragen rondom het plaatsen van een bestelling, de betaling, annuleringsvoorwaarden & meer.

Je kunt een taart bestellen door te mailen naar zinasbakery@hotmail.com. Je krijgt vervolgens binnen 3 werkdagen per e-mail een offerte en bij akkoord hier op een betaalverzoek. Zodra de (aan)betaling is voldaan plaatsen we je in onze agenda en staat je bestelling pas definitief vast. LET OP: wij zijn geen winkel. Het is dus niet mogelijk om spontaan langs te komen om een bestelling te plaatsen of een taart af te halen.

Op onze wedding pagina vind je meer informatie over onze bruidstaarten, de tasting box en de bestelprocedure.

Je kunt je bestelling afhalen in Lelystad op Hondsrug 13. Soms is afhalen in Almere ook een mogelijkheid, wij zullen dit vooraf aangeven of bespreken.

Ja, bezorging is mogelijk tegen betaling. Echter doen wij dit vaak alleen bij grotere bestellingen, gezien je rekening moet houden met een bedrag tussen de €30-€150 afhankelijk van de afstand vanaf onze locatie in Lelystad. Ditzelfde geldt voor bruidstaarten.

Het is raadzaam minimaal 3-4 weken van tevoren een bestelling te plaatsen. Soms hebben we last minute plek maar dit komt zelden voor door onze overvolle agenda.

Betaling van je bestelling gaat via een betaallink welke je per e-mail toegestuurd krijgt. Voor bedrijven is het mogelijk een factuur te krijgen met een langere betaaltermijn.

Door de vele aanvragen kunnen wij je plekje in onze agenda niet langer reserveren dan de aangegeven periode in de e-mail (vaak binnen 3 dagen na ontvangst betaallink). Indien je de betaling niet binnen de gestelde termijn hebt voldaan, is je plekje weer beschikbaar voor een ander. Mogelijk is je plekje nog steeds beschikbaar dus stuur gerust een e-mail als het je niet is gelukt binnen de gestelde termijn te betalen. Let wel; zonder tijdige betaling ben je niet in onze agenda opgenomen en heb je geen garantie op de bestelling.

Op onze pagina cakes & sweets vind je een totaal overzicht van ons assortiment.

Je krijgt je taart en/of sweets altijd volledig ingepakt mee in een daarvoor geschikte doos. Deze kun je het beste aan de passagierskant op de vloer plaatsen. Een andere optie voor een niet te hoge taart of sweets, is vervoeren in de achterbak met kussens of andere attributen zodat deze niet kan omvallen of verschuiven tijdens het rijden.

Onze taarten krijg je altijd goed gekoeld mee, maar zorg ervoor dat je bestelling voldoende op kamertemperatuur komt voor het aansnijden en eten ervan. Plaats de taart na ophalen nog even in de koelkast als het feest niet direct begint. Haal de taart 2-3 uur van tevoren uit de koelkast. Bij temperaturen boven de 25 graden kun je dit verkorten naar 1-2 uur van tevoren. Zet een taart nooit op een plaats waar de zon direct op schijnt of op een onstabiele tafel.

Na het ophalen van een taart kun je rekening houden met een houdbaarheid van 4-5 dagen en voor sweets is dit 2-3 dagen. Je bestelling dient wel in zijn gesloten verpakking in de koelkast geplaatst te worden.

Ja, het is mogelijk in overleg met ons tot uiterlijk 2 weken voor de betreffende datum je bestelling te wijzigen. Eventuele meerkosten kunnen dan nog nagerekend worden.

Het plaatsen van een bestelling middels (aan)betaling, maakt de bestelling defintief vanuit zowel de klant als vanuit Zina’s Bakery. Wij reserveren de nodige ruimte in onze agenda en kunnen daardoor geen andere bestellingen inplannen. Daarom bieden wij bij het annuleren van een bestelling geen restitutie, maar wel de mogelijkheid van het verkleinen van de bestelling of een tegoedbon. 

  • Wil je de bestelling verkleinen en overleg je dit minimaal 1 maand vooraf de datum, dan ontvang je voor het resterende bedrag een tegoed(bon).
  • Wil je de bestelling helemaal annuleren en overleg je dit minimaal 1 maand vooraf de datum, dan ontvang je een tegoed(bon) t.w.v. het totale bedrag. 
  • Wil je de bestelling verkleinen en overleg je dit maximaal 1 maand vooraf de datum, dan geldt er een 25% compensatie over het resterende bedrag en ontvang je een tegoedbon t.w.v. de resterende 75%. 
  • Wil je de bestelling helemaal annuleren en overleg je dit maximaal 1 maand vooraf de datum, dan geldt er een 25% compensatie over het totale bedrag en ontvang je een tegoedbon t.w.v. de resterende 75%. 

Nee, op het moment van bestelling ben je al bewust van de onzekerheid in het land rondom Corona en de viering van feestjes of bruiloften. Bij nieuwe, strengere maatregelen kun je wel in overleg met ons kijken of we de bestelling kunnen wijzigen, verkleinen of verplaatsen.

Ja, het is mogelijk voorbeelden toe te sturen maar wij maken geen taarten na van andere bakkers. Wij kunnen wel een bepaalde thema of kleurcombinatie als uitgangspunt nemen maar maken geen kopieën. Het is wel mogelijk een voorbeeld van een van de taarten van Zina’s Bakery toe te sturen. Deze kan in de details of beschikbaarheid van decoratie wel iets verschillen, maar zal in grote lijnen gelijk zijn aan het voorbeeld.

Nee, wij maken geen taarten met fondant basis. Wij smeren onze taarten strak af met swiss buttercream of chocolade ganache in de gewenste kleur. Wel is het mogelijk details bewerkingen van fondant te maken. Gezien de hoeveelheid tijd wat hier in zit geldt hier wel een toeslag voor vanaf €10 per taart verdieping.

Ja zeker, denk bijv. aan Disney thema’s zoals Frozen, Aladin en Mickey Mouse, maar ook  Nijntje, Teletubbies, My Little Pony, Jungle, Peppa Pig, LoL Surprise, Unicorn, Mermaid, Paw Patrol, Spiderman, Dinosaurus, Babyshark of Pokemon. Wij boetseren echter geen 3D fondant figuren, maar werken met passende decoratie of speeltjes. Voor dergelijke geldt een meerprijs van de aanschafwaarde.

Ja, het is mogelijk op verzoek een vegan taart te bestellen. Deze is volledig vrij van dierlijke producten.

Ja, over het algemeen wel. Wij maken onze taarten zonder dierlijke gelatine. Wel kan in de snoepjes bovenop de taart gelatine zitten maar op verzoek kunnen we dit ook achterlaten of kiezen voor enkel chocolaatjes en snoepjes zonder gelatine. Daarnaast zijn onze taarten ook alcoholvrij. Geef bij je bestelling indien gewenst duidelijk aan dat je deze 100% Halal wil.

Nee, wij maken geen glutenvrije taarten.

Ja, wij kunnen rekening houden met een notenallergie. We werken echter wel in een keuken waar weleens met noten word gewerkt. Geef bij je bestelling duidelijk aan of je een zware notenallergie hebt of een lichte intolerantie voor noten. Dan houden we daar zo goed mogelijk rekening mee.

Ja, in onze bakery hebben wij plek voor small group of 1-op-1 workshops. Houd onze Social Media en website in de gaten, daarop communiceren wij evt. data en beschikbaarheid.

Kijk op onze pagina cakes & sweets voor een uitleg over hoe je onze taarten het beste aan kunt snijden.